Sun Myung Moon´s woorden - Verenigingsbeweging Unificationism Sun Myung Moon Het Beginsel

Sun Myung Moon´s woorden

Berichten uit de samenleving
...

Uit: Vader Moon´s autobiografie ‘Mijn Leven voor Wereldvrede’

‘Het moment van onze overgang naar de geestelijke wereld zou een tijd van vreugde en overwinning moeten zijn. Op dat ogenblik oogsten we de vruchten van ons leven op aarde. Het is een moment waarop zij die achterblijven de overledene vooruit zenden met een blij en dankbaar hart. Het moet een feestelijk ogenblik zijn waarop we tranen van vreugde vergieten, niet van droefheid. Dat is de betekenis van de heilige en nobele Sunghwa Ceremony (ceremonie van overgang naar de eeuwige wereld), de eerste stap die de geest van de overledene zet op weg naar eeuwig leven in Gods intieme nabijheid. Op het moment van sterven zou onze geest zich nog hoopvoller en nog meer opgetogen moeten voelen dan een bruid die voor het eerst het huis van haar bruidegom betreedt'.

Uit: Vader Moon in een toespraak in New York op  20 september 1976

‘I would like to share something important with you. I have had many experiences in which I was misunderstood, yet I remained absolutely silent without protesting and stood quietly on the side of God, giving Him my utmost loyalty and knowing that He was on my side. There is no death anymore, and if I were to suddenly die I would continue to work in the same way in the spirit world. That is why I don't protest, even though the world curses and criticizes me and is scornful to me. After my death millions of people in the spirit world and here on earth will testify to my deeds, and to what I have done in history. This may not come in my own lifetime, but in eternity I know that my deeds will shine’.